Miért lesz az Ashawagandha a kedvenc stresszoldó készítményed?

Miért lesz az Ashawagandha a kedvenc stresszoldó készítményed?

Miért lesz Ashwagandha a kedvenc stresszoldó készítményed?

Életünk egyharmadát alvással töltjük, mégis hány éjszaka fordulunk és fordulunk meg az ágyban a stressz miatt? Hányszor kelünk fel már fáradtan?

A stressz, a szorongás és az álmatlanság számos kérdésére a választ az egzotikus Ashwagandha (Withania somnifera) adja, a Pakisztánban, Indiában és Srí Lankában őshonos gyönyörű növény, amelnek nyugtató és egyben energizáló tulajdonságát jól ismerik az jól ismert az ájurvédikus gyógyításban.

Amellett, hogy "somnifera" = álombogyó, mely az alvásra utal, az ashwagandha indiai ginzeng néven is ismert, mivel tonizáló és természetes stimulánsként is megállja a helyét.

Az ashwagandha (sok) tulajdonsága

Első pillantásra az ashwagandha kellemes növény ovális levelekkel, élénk sárga virágokkal, gyönyörű vörös és kerek gyümölcsökkel. A leveleknek és a gyümölcsöknek egyaránt jó a gyógyhatásuk, de az indiai ginzeng kincse a föld alatt található. Az ashwagandha gyökerei nagyon gazdagok a szervezet számára előnyös hatóanyagokban, beleértve:

  • Witanolidok (a laktonok csoportjába tartoznak)
  • Alkaloidok
  • Aminosavak
  • Cukrok
  • Vas

Ezeknek az anyagoknak köszönhetően az álombogyó az alábbi területeken fejti ki kíváló hatását:

  • Pihenteti a testet és az elmét
  • Csökkenti a stressz tüneteit
  • Energiát ad és segít a koncentrálásban
  • Enyhíti a testi és szellemi fáradtságot
  • Stabilizálja a vércukorszintet és csökkenti a koleszterinszintet
  • Gyulladáscsökkentő
  • Segít elkerülni a korai öregedést, a reumát és a magas vérnyomást

Számos kutatás mélyítette és megerősítette a növény tulajdonságait, és számos tudományos tanulmány jelent meg. Ma az indiai ginzeng az egyik legnépszerűbb adaptogén gyógymód.

 

Álombogyó: antistressz adaptogén

Az ashwagandha gyökere "adaptogén". Ennek oka, hogy valahányszor bekövetkezik olyan változás, amely befolyásolja a pszichofizikai egyensúlyt, a szervezet negatívan érintett, és a válaszok sorát ülteti át a gyakorlatba, hogy megpróbáljon "alkalmazkodni" ehhez a változáshoz.


A hosszan tartó stressz egyike azoknak a negatív ingereknek, amelyek megterhelik a test és az elme jólétét, amelyek küzdenek a stresszhelyzethez való alkalmazkodásért, és akár visszafordíthatatlan károsodásokat is kialakíthatnak sejtszinten (gondoljunk például az idegsejtekre). ).

Így az indiai ginzeng stresszoldó, szorongásoldó és antidepresszáns tulajdonságokkal lép működésbe a szervezetben. Növényünk javíthatja a test reakcióját a hosszan tartó stresszre, mert:

  • A toxinok testben történő felhalmozódása ellen hat
  • Csökkenti a szabad gyökök által okozott sejtkárosodást
  • Védi a sejteket, beleértve az idegsejteket is

 

Mi az ajánlott napi adag?

A Chopra Intézet 600-1000 mg adagot javasol naponta kétszer.
A szorongástól és álmatlanságtól szenvedőknek tanácsolják, hogy egy teáskanálnyi ashwagandha port keverjünk el egy csésze tejben és alvás előtt igyuk meg.

Ellenjavallatok

Ashwagandha-t mindenki gond nélkül beveheti, kivéve azokat, akik bizonyos típusú gyógyszereket szednek pszichiátriai alkalmazásra, például barbiturátokat, amelyeknek szorongásoldó és nyugtató hatása felerősödhet.

Tartalomhoz tartozó címkék: Gyógynövények a sportban