K2 vitamin: a vitamin, ami erősíti a csontokat és eltünteti a ráncokat

2021. 05. 04. 09:11:41
K2 vitamin: a vitamin, ami erősíti a csontokat és eltünteti a ráncokat

A YAMAMOTO® Nutrition Hungary kínálatában:

Elősegíti a megfelelő agyműködést és megakadályozza a szívbetegségeket; A K2-vitamin fontos a csontok felépítésében és az erek meszesedésének megelőzésében.

Tudományos neve menakinon, de mindannyian K2-vitaminként ismerjük, igazi jólét-elixír, és nem csak a csontok számára. A legfrissebb tanulmányok valójában azt mutatták, hogy ez a vitamin szintén nagyszerű szövetségese a női szépségnek, mindenekelőtt a bőrápolás terén. Valójában lelassítja az öregedési folyamatokat és a ráncok kialakulását, ráadásul a visszér kialakulását is hatékonyan megelőzi.

 

K2: az intelligens vitamin


A K vitamincsalád részeként a K2 (menakinon) zsírban oldódó vitamin. Intelligens vitaminnak tekintik, mert képes a kalciumot a csontokba irányítani, és eltávolítja ott, ahol nincs rá szükség. A szervezet számára szükséges K-vitamin egy részét K1-vitamin formájában a táplálékkal készen visszük a szervezetbe, a szükséglet másik fele pedig a bélrendszerben bizonyos bélflóra baktériumok jelenlétében termelődik, ez a K2-vitamin. Provitaminja a K3, a menadion. Fontos a szív- és érrendszert egészségének megőrzésében, a K2-vitamin a rugalmasság fenntartása mellett gátolja az erek meszesedését, ugyanis megakadályozza a kalcium lerakódását az artériák falán. A véralvadás szabályozásának fontos tényezője, hiányában a seb vérzési folyamata megnyúlik, vérzékenység jön létre.

Tudtad, hogy..

Hasznos a K2-vitamin az áramlás csökkentésében a menstruáció alatt?

Továbbá különféle kutatások kimutatták, hogy ez a vitamin képes csökkenteni, sőt megszüntetni a menstruációs görcsöket.

Milyen ételek tartalmaznak K-vitamint?

A bélflóra baktériumai termelik, amelyek különböző molekulacsoportokat eredményeznek, beleértve a hosszú láncú menakinonokat is, amelyeket jelentős mennyiségben találunk sok fermentált ételben, különösen a japán és a kaukázusi hagyomány tipikus termékeiben. A K2-vitaminban leggazdagabb ételek közül valójában a japán natto vagy nattou olyan élelmiszer, amelyet ragacsos állagú és nagyon erős ízű szójabab erjesztésével nyernek.

Habár ízét tekintve nem éppen a legjobb, a japánok reggelire is fogyasztják ezt a fehérjében gazdag ételt és ismerik az egészségre gyakorolt rendkívül előnyös tulajdonságait.

Főleg állati eredetű élelmiszerekben, például húsban, marhamájban, sajtokban, tojássárgájában és majonézben van jelen. Megtalálható még a sötétzöld színű zöldségekben, például a mangoldban, a kelkáposztában, a brokkoliban, a spenótban és a salátában.
Ezt a vitamint megtaláljuk még a kefirben, az erjesztéssel készülő ételekben is, például a savanyú káposztában és különféle gabonafélékben, különösen zabban gazdag joghurt készítményekben.

Tudtad, hogy..
Javíthatja-e a K2-vitamin az inzulinérzékenységet?

Bevitele nagyon hasznos cukorbetegeknél is. Nem található meg az ipari élelmiszerekben, és hiánya gyakran korlátozó, diétás étrendek esetén tapasztalható.

K2- és D3-vitamin - együtt a csontok egészségéért

A csontok támogatásához ez a vitamin szinergiában működik a D3-vitaminnal, ez szerepet játszik a megfelelő kalcium-anyagcserében, ezzel elősegítve a csonttömeg fenntartását; hatékonyabbá teszi a csontok, a fogak és a szív- és érrendszer egészségének megőrzését. Míg a D-vitamin javítja a csontok fejlődését, a K2-vitamin a kalciumot a csontvázhoz irányítja, megakadályozva annak lerakódását, azokon a területeken, ahol nem kívánatos. A K2-vitamin elősegíti az osteocalcin nevű fehérje aktiválását, serkentve ezzel a kalcium termelését a csontokban és a fogakban, csökkentve a törések kockázatát a csont mineralizáció szintjétől függetlenül.


Ezen okokból a D-vitamin és a K-vitamin együttes szedése döntő mértékben javítja a csontsűrűséget olyan állapotokban, mint csontritkulás vagy az azt megelőző kórtünetek, amelyek mindenekelőtt az évek előrehaladásával és a menopauza idején fordulnak elő. Ezen tüneteknél a K2-vitamin jelentős támogatást nyújt a porc, az ízületek és a gerinc számára.

Fontos tudnivaló, hogy véralvadásgátló gyógyszereket szedőknek oda kell figyelniük a bevitt K-vitamin mennyiségére, mivel a nagy mennyiségű vitamin ellensúlyozhatja a véralvadásgátló szer hatását.

 

Forrás

Gayla J. Kirschmann & John D. Kirschmann, Nutrition Almanac pp.99-101

Tartalomhoz tartozó címkék: Egészséges étrend